Waarom leadstreet ook dit jaar gaat naar HubSpot's Inbound (Boston) En jij dat eigenlijk ook zou moeten!

Johan Vandecasteele
Johan Vandecasteele
21 september 2016

HubSpot Inbound marketing Events

DELEN

Ook dit jaar vind je leadstreet op wat wij als één van de marketingevents van het jaar aanstippen: Inbound 2016. Wie Inbound niet kent, plannen heeft om er te zijn of wil weten waarom wij met 3 leadstreet'ers in de week van 7 november de oversteek naar Boston maken: read on.

Inbound

Inbound: vier dagen boordevolle sessies

Laten we eerlijk zijn. Het is best een tijdsinvestering (we zijn met zijn drieën een week off-site) én kost ook aardig wat centen.

Maar ... de return vinden wij behoorlijk groot.

Er is een namelijk een gi-gan-tisch aanbod aan trainingsessies op Inbound 2016: je kan kiezen uit zo'n 300 (!) sessies over de meest uiteenlopende Inbound-, marketing-, sales- en HubSpot-sessies. Wij duwen onze dagen dan ook gewoon prop- en propvol - kennis opdoen is één van onze doelstellingen.

Naast de 7 HubSpot-certificaten die we jaarlijks hernieuwen (er zijn er nog twee onderweg) is dit een superhandige manier om onze skills aan te scherpen.

Naast de sessies zijn er ook een aantal interessante keynotes. Vorig jaar Seth Godin (stelde wat teleur), twee jaar geleden Simon Sinek (schitterend!), dit jaar onder anderen Gary Vaynerchuk en uiteraard de keynote van HubSpot-founders Dharmesh Shah en Brian Halligan, die naar goede traditie elk jaar een aantal HubSpot-innovaties aankondigen.

waarom-leadstreet-naar-inbound-2016-gaat-keynotes-halligan-shah-hubspot.jpg

Serena Williams en Alec Baldwin zijn er dit jaar ook als keynote. Eerder voer voor Amerikanen, als je het ons vraagt. Als nuchtere Europeanen sta je daar toch met een licht verwarde blik te kijken (en luisteren): "Wat doen die hier nu precies?"

Netwerken: praat over Inbound met de hele wereld

Een ander (en eveneens belangrijk) aspect van Inbound zijn de mensen die je er ontmoet. Iedereen die er is, is op één of andere manier bezig met Inbound Marketing, of denkt er minstens aan.

Denk trouwens niet dat het alleen een inside baseball game is van uitsluitend HubSpot-klanten. Het overgrote merendeel zijn marketeers, sales of bedrijfsleiders die hun strategie en tactieken willen bijspijkeren. En vorig jaar waren dat er in totaal (slik) 14.000.

Net die mensen zijn bijzonder interessant. Je kan er open praten over de uitdagingen die jij hebt, of vragen hoe iemand uit Houston, Kopenhagen of Brisbane zijn of haar lead nurturing aanpakt. Iedereen staat er open voor een gesprek - je kan ongedwongen praten, want je concurreert toch niet in dezelfde markt met elkaar.

Vinger aan de pols bij de (development) teams van HubSpot

Onze contacten van HubSpot horen en zien we regelmatig op mail, aan de telefoon of op Skype, maar elk jaar plannen we in Dublin en Boston meetings in met enkele key-personen van HubSpot.

Van het marketingteam tot het international development team: mensen waar wij input aan kunnen geven voor een volgende ontwikkeling, en die af en toe op ons leunen voor specifieke vragen of feedback voor een betaprogramma. (En wij er ook graag 's avonds een pint mee pakken.)

waarom-leadstreet-naar-inbound-2016-gaat-contact-met-development-team-hubspot.jpgEen van onze Johan's in gesprek met HubSpot's Robert Bauch (International Product Development)

Een week reflectie over wat je doet

Bovendien blijft het verfrissend minstens één keer per jaar een stap achteruit te kunnen zetten uit het dagdagelijkse werk, en met een deel van het team enkele intense dagen door te brengen.

Bonus: Boston is ook gewoon een heel fijne (en best bevattelijke) stad. Dit jaar wordt het wel wat anders. Waar we bij de vorige sessies in een Indian Summer-periode zaten (september) met warme dagen, gaat Inbound dit jaar door in november, een periode waarin het al behoorlijk koud kan zijn in Boston. Benieuwd!

Extra tip: Unbounce Live op maandag 7 november

Unbounce (uit Canada, én een Inbound-klant van ons) houdt de dag voor Inbound enkele superinteressante sessies rond optimalisatie van landingspagina's en het gebruik van user research voor meer conversie: Unbounce Live. Wij hebben ons per direct ingeschreven. Voor de prijs moet je het niet laten: voor 175$ heb je twee (!) keer een 3,5 uur durende workshop achter de kiezen. Een no-brainer, als je het ons vraagt.

waarom-leadstreet-naar-inbound-2016-unbounce-live.jpg

Interesse in Inbound 2016?

Wil je erbij zijn, of heb je reeds je ticket geboekt? Mail ons - we spreken daar dan even af, of geven je tips over welke sessies écht wel een must-do zijn. Of we kijken of er misschien nog een gratis ticket of korting voor je te regelen valt :-)

Ik wil met jullie praten over deze inzichten!

Johan Vandecasteele

Johan Vandecasteele

Als je dit artikel interessant vond, help ons dan met deze content te delen.

Ik ben Johan, een van de oprichters van leadstreet.be en leadstreet uk ltd. Platinum HubSpot Partner. Marketeer, strategist en HubSpot-certified op 14 niveau's. Sportman, foodie, en fan van Fender & PRS.