Nieuwe HubSpot CMS Starter: WordPress-killer?

Johan Vantomme
Johan Vantomme
8 augustus 2021

HubSpot Website

DELEN
 

We hadden het al lang verwacht en … eindelijk is het zover. Op 3 augustus lanceerde HubSpot de Starter versie van CMS HUB voor slechts 21 € per maand. Waarmee het een veel beter alternatief wordt voor bedrijven die een website willen en vandaag naar een WordPress kijken.

CMS Starter – een logische stap voor HubSpot

HubSpot houdt met de lancering de logica aan om van elke Hub (Marketing, Sales, Custoimer Service) een Starter, Professional & Enterprise versie te ontwikkelen. De CMS had tot voor kort enkel een Professional en Enterprise versie. Niet langer dus 🚀!

cms-hubspot

"Het afgelopen jaar hebben we gezien hoe belangrijk het is voor bedrijven om betrouwbare en effectieve digitale ervaringen te kunnen creëren,"

vertelt Angela DeFranco, VP product management bij HubSpot

"Naast het bieden van de tools die onze klanten nodig hebben om hun website up-and-running te krijgen, is CMS Hub Starter ook gebouwd bovenop ons CRM-platform om bedrijven te helpen hun eigen data te benutten om een betere end-to-end klantervaring te creëren."

Zoals gewoonlijk moet je dit soort PR-zinnen 3 keer lezen voor je ze snapt 😀:

1) CMS Starter is gemaakt voor marketeers, die een uitstekende, gebruiksvriendelijke (kleinere) veilige website willen bouwen, hosting inclusief.

2) En dat bovenop de (gratis) HubSpot CRM, waarbij je alle data centraal capteert in HubSpot (en kan mailen, etc).

WordPress combineren met Mailchimp? Hoeft dus helemaal niet meer!

We lopen je even door de details van die HubSpot CMS Starter!

1. Snel, veilig en betrouwbaar

Kies je voor een traditioneel CMS (WordPress, …), dan moet je zelf instaan voor de veiligheid (updates van plugins!, aanvallen!), snelheid (hosting!) en betrouwbaarheid (uptime!) van die site. En laat ons eerlijk zijn, voor kleinere teams of iemand met weinig technische kennis kan dat best lastig zijn. 

Bij HubSpot Starter geen manuele updates, geen hosting die je zelf moet voorzien en geen security-patches die je moet toepassen. Dat wordt voor jou voorzien.

snelle-website

Zo kan jij je concentreren op de kern: een geweldige klantervaring bieden via je website. Standaard beveiligingsfuncties zoals SSL, een web applicatie firewall, en een wereldwijd gehost CDN zijn out of the box voorzien.

Tip - bekijk ook zeker even onderstaande grid van review-site G2; HubSpot staat er met zijn CMS helemaal aan de top:

g2-cms-hubspot

2. Bouw en onderhoud makkelijk je website

Je hoeft niet meer kiezen tussen of een makkelijke CMS met weinig mogelijkheden, of een professionele CMS met veel mogelijkheiden, maar superlastig in gebruik. Nee, we noemen geen namen!

Wie als marketeer reeds met HubSpot CMS aan de slag is geweest kent die intuitieve drag & drop functionaliteit. En met een van de welke HubSpot thema’s kan je zelf je website bouwen.

3. Inclusief het (gratis) HubSpot CRM Platform

De website van een bedrijf zou jouw belangrijkste marketing asset moeten zijn. Maar het potentieel van die website is beperkt wanneer het totaal gescheiden is van je andere tools (database, formulieren, mailprogramma, etc).

CMS Hub Starter is daarom gebouwd als onderdeel van HubSpot's (gratis) CRM-platform. Zo komt een formulier netjes binnen in de HubSpot database (GDPR? Check!), en begrijp je bijvoorbeeld welke content werkt en niet.

Het gratis HubSpot CRM omvat contact database management, deals, taken, ... en veel meer:

hubspot-free

4. Start snel met een HubSpot theme (tip: kies voor ons theme essential)

Speciaal voor HubSpot CMS Starter hebben we bij leadstreet een nieuw thema ontwikkeld: het essential theme. Klik hier om het essential in actie te zien (en hier voor de documentatie). Het nieuwe thema is te koop in de vernieuwde HubSpot Marketplace.

essential-theme-settings

Is de CMS Starter iets voor jouw nieuwe website?

Vaneigens. Let wel: de Starter is uiteraard de instapversie van HubSpot’s CMS. Dat betekent dat je links en rechts wel een limiet zal tegenkomen. Of dat jouw limieten zijn, is iets andes.

Er zijn dus enkele beperkingen, waarvan de belangrijkste zijn:

  • Tot 15 webpagina’s in totaal
  • Maximaal 1 blog object (waarbinnen je -tig blog posts zoals je wil)
  • Landing pagina's (limited features)

Bovenop volgende (standaard) features van het HubSpot CMS

  • Responsive drag-and-drop editor
  • Website themes met out of the box optimalisatie voor mobiele toestellen
  • Design manager & local development
  • Multitaal
  • Standaard SSL certificaat
  • 24/7 security monitoring & threat detection
  • Content delivery network (CDN)
  • 99.99% measured uptime
  • Inclusief het HubSpot CRM platform
  • Mailen tot 2000 mails/maand
  • Simple email automation
  • Formulieren

We houden het beste voor laatst (de prijs). Die is zo goed als gratis.

CMS Hub Starter is nu beschikbaar voor 21 euro per maand (of 248 euro per jaar). Dat is, gelijk, zo goed als gratis voor een top CMS inclusief hosting, security etc. Een no-brainer, wat ons betreft.

 


Als onderdeel van de lancering van de Starter-tier heeft HubSpot ook de prijzen aangepast van de bestaande CMS Hub Professional en Enterprise, die nu respectievelijk 331 euro en 1104 euro per maand bedragen. 

Voor wie curieus is naar de nieuwe producten van HubSpot: hier kun je de laatste nieuwigheden zien en ook wat er op de planning staat

Vragen over de CMS Hub, of een website die je graag wil bouwen? Geef ons een seintje, of boek gewoon een meeting met ons.

Plan een Inbound Marketing gesprek

Johan Vantomme

Johan Vantomme

Johan is een van de oprichters van leadstreet, Diamond HubSpot Partner. HubSpot-certified op 8 niveau's. Hij weet technische kennis voor het ontwikkelen van websites te koppelen aan een grote kennis van online en de bijhorende commerciele en marketingkant. Johan is (ex-)zeilfanaat en een foodie.