Wat is Inbound Marketing?

Een implementeerbare, effectief werkende digitale strategie op lange termijn.

Inbound Marketing is zelf zorgen voor een grote instroom van bezoekers naar je website, en hen converteren naar klanten.

Download het ebook 'Inbound Marketing'

De Inbound methodologie

Consumenten nemen vandaag zelf het initiatief om een product te kopen. Hun tocht begint vaak bij een zoekopdracht in Google. Daar informeren ze zich over jouw product én je concurrenten. In deze nieuwe realiteit is het jouw taak om niet alleen prospecten te vinden, maar vooral om ervoor te zorgen dat die prospecten jou vinden. Van het C-level komen de vragen naar ROI en lagere budgetten, vanuit saleshoek de roep naar méér én kwalitatieve leads.

Inbound marketing is een marketingaanpak die ervoor zorgt dat mensen jouw merk zelf ontdekken. Met Inbound Marketing zorg je zelf voor een grote instroom van bezoekers die je kan converteren naar klanten. Dat doe je met sterke, relevante en authentieke content.

inbound-marketing-model-1

Inbound Marketing is zelf zorgen voor een grote instroom van bezoekers naar je website, en hen converteren naar klanten.

Vraag vandaag nog jouw
-HubSpot Demo

Ontdek nu hoe HubSpot jouw marketing en sales kan helpen

Ik wil meer klanten met HubSpot!

Brian en Dharmesh -oprichters van HubSpot- aan het woord over Inbound

De term "Inbound Marketing" werd geïntroduceerd door HubSpot’s CEO Brian Halligan. We laten hem dan ook graag zelf uitleggen, samen met co-founder Dharmesh Shah, wat Inbound precies is:


74% gebruikt Inbound Marketing: jij ook?

Uit een onderzoek van 6200 marketeers blijkt dat Inbound Marketing de meestgebruikte strategie is. Wereldwijd (in Europa zelfs iets meer - stateofinbound.com).

Het Inbound Flywheel

Uiteraard is het Inbound proces geen lineaire methodologie, waarbij je per definitie start met anonieme bezoekers en eindigt met tevreden klanten.

inbound-flywheel-model

Het is makkelijk voor te stellen als een vliegwiel (flywheel), waarbij bestaande klanten zorgen voor nieuwe klanten, en je vliegwiel, eenmaal op volle snelheid, steeds meer tractie krijgt.

Wat onze klanten over ons zeggen

 

HubSpot: de beste tools voor Inbound

Dat is onze absoluut eerlijke, ongezouten mening. En niet alleen wij vinden ze de beste: HubSpot wordt de voorbije jaren consistent genoemd als Leader in the Marketing Automation Quadrant door G2 Crowd.

Meer over Inbound Marketing?

Klik een van onderstaande topics aan: