Webdesign: HubSpot en WordPress absolute top in nieuwe CMS ranglijst

Johan Vandecasteele
Johan Vandecasteele
9 augustus 2016

HubSpot Webdesign

DELEN

Dat WordPress en HubSpot COS twee top-cms'en zijn, dat zeggen we vaak. Nu wordt de superioriteit van onze favoriete tools HubSpot en WordPress voor webdesign ook bevestigd door G2 Crowd, een belangrijk beoordelingsplatform voor business software.

Het onafhankelijke ‘Summer 2016 Web Content Management Software Grid Report’ van G2 Crowd benoemt HubSpot tot het leidende web content management-systeem wereldwijd. Deze uitkomst is gebaseerd op meer dan 1.590 reviews geschreven door business professionals.

g2-crowd-grid-for-web-content-management-software.png

HubSpot presteert het best op het vlak van zowel klanttevredenheid (Satisfaction) als marktaanwezigheid (Market Presence). Dit levert een G2 totaalscore op van 89. Vlak daarachter staat WordPress met een score van 86. Drupal volgt op ruime afstand met een score van 67. De ranglijst bevat in totaal zeventien CMS-producten.

g2-crowd-grid-for-web-content-management-software-vergelijking.png

Hubspot: gemakkelijk zakendoen

Duiken we dieper in het rapport, dan blijkt HubSpot in het bijzonder te worden gewaardeerd om de kwaliteit van de support/ondersteuning (Quality of support) - daar kunnen we zelf ook van getuigen. Ook is het gemakkelijk communiceren en zakendoen met HubSpot (Ease of doing business with), volgens de professionals op G2 Crowd.

Gewaardeerde features zijn de contentbeheeromgeving en het HubSpot-platform.

93% van de HubSpot-gebruikers zegt de tool te willen aanraden.

Wordpress: gebruiksvriendelijk en customizable

WordPress komt volgens de G2 Crowd-gebruikers uitstekend tegemoet aan behoeften van organisaties (Meet requirements). Andere sterke punten zijn de eenvoudige installatie en gebruiksvriendelijkheid van de software.

Meer dan andere CMS-producten wordt WordPress gewaardeerd om design-aspecten: de weelde aan voorgebakken templates, de goede mobiele gebruikerservaring en de buitengewone aanpasbaarheid.

88% van de gebruikers op G2 Crowd zou WordPress aanbevelen.

De sites die wij bouwen draaien op wordpress en/of HubSpot

We maken websites voor bezoekers én voor zoekmachines, fully responsive en met veel aandacht voor SEO. En makkelijk zelf aanpasbaar.

En laten we vooral duidelijk zijn: het doel van jouw website is van jouw bezoekers klanten te maken. Dat maakt dat je website geoptimaliseerd moet zijn voor conversie én een goede gebruikerservaring (User Experience) moet bieden.

De websites die wij bouwen draaien op 2 platformen - afhankelijk van de doelstellingen. WordPress is een budgetvriendelijk CMS, veelzijdig, gebruiksvriendelijk, responsive, customiseerbaar, SEO-geoptimaliseerd en schaalbaar. HubSpot’s COS biedt dezelfde voordelen met extra opties tot personalisatie, standaard https en supersnelle pagina’s.

HubSpot: robuust CMS en totaalintegratie

Al van bij de start heeft leadstreet (Platinum HubSpot Partner) zich gespecialiseerd in het CMS van HubSpot, COS (Content Optimization System).

hubspot.pngDe marketingsoftware HubSpot zelf kan je perfect integreren met je bestaande CMS, of dit nu WordPress, Drupal, ForkCMS of Adobe is. Maar een totaalintegratie met het HubSpot COS biedt je extra mogelijkheden naar content plus personalisatie toe. Kijk maar naar de 'Had ik dat geweten'-site van SD Worx - volledig gebouwd in HubSpot.

COS, het CMS van HubSpot, staat zowel inzake functionaliteit, performance als veiligheid aan de top.

Wordpress 

Dat WordPress in het onderzoek op positie twee staat, is volkomen terecht. Wij vinden dat je met WordPress gewoon een geweldige basis hebt om een website op te bouwen: het is gebruiksvriendelijk, snel, betaalbaar, SEO-geoptimaliseerd en eindeloos aan te passen dankzij een schat aan plug-ins. Niet voor niets hebben wij voor klanten menige Wordpress-website gerealiseerd, al dan niet in combinatie met de marketingsoftware HubSpot.
wordpress.pngHet volledige onderzoek kan je hier nalezen.

Weten hoe jouw site scoort op de 4 belangrijke pijlers van een goed presterende website? Download dan het ebook 'Hoe scoort jouw website'. Wil je met leadstreet praten over je website? Geef ons dan een seintje.Download nu het ebook 'Does Your Website Make The Grade'

Johan Vandecasteele

Johan Vandecasteele

Als je dit artikel interessant vond, help ons dan met deze content te delen.

Ik ben Johan, een van de oprichters van leadstreet.be en leadstreet uk ltd. Platinum HubSpot Partner. Marketeer, strategist en HubSpot-certified op 14 niveau's. Sportman, foodie, en fan van Fender & PRS.