Inbound 2016 - dag 1: inzichten van Gary Vaynerchuk

Janneke Scheepers
Janneke Scheepers
9 november 2016

Inbound marketing HubSpot

DELEN

Inbound 2016 (Boston) is dinsdagavond geopend met een keynote van entrepreneur en social media-goeroe Gary Vaynerchuk. Onder veelvuldig gebruik van het F-word, waarbij hij als een echte rockster mensen uit de zaal op het podium riep, wilde garyvee ons vooral aanmoedigen om uit onze comfortzone te komen. Tevens kregen we nog wat praktische tips mee. Enkele take-aways:

Aan de slag met social media advertising

Een goed deel van Gary's succes ligt in SEA. Facebook en Instagram advertenties "zijn momenteel underpriced" en daar ... liggen dus kansen voor ondernemers. Volgens Vaynerchuk gaat de prijs per click binnen onafzienbare tijd verveelvoudigen. Dus wacht niet af, spring er nu op. Hetzelfde geldt voor Instagram adverteren. Twitter? Niet zo - "te prijzig" is zijn oordeel.

Inbound-2016-Gary-Vaynerchuk.jpg

Facebook video

Video is zowiezo een hot item, maar Facebook video is volgens Vaynerchuk erg kansrijk, mits op de goede manier uitgevoerd. Wees creatief en persoonlijk; en target de werknemers van de bedrijven die je wilt bereiken.

Influencer marketing

Ook influencer marketing heeft veel potentieel. Zoek op bijvoorbeeld Instagram naar hashtags van opiniemakers die iets te vertellen hebben over jouw business. Vraag ze om jouw producten te promoten, en doe dit persoonlijk, niet via een bulkmail.

LinkedIn: stop met bulkmail

Stop met bulkmail via LinkedIn! Grappig - iedereen in de zaal moest aan Vaynerchuk de plechtige belofte afleggen dit nooit (meer) te doen.

Snapchat

Social media is en blijft super belangrijk. Als ondernemer moet je ook de nieuwe platforms zoals Snapchat verkennen. Geen tijd? Dat is geen geldig excuus. Doe het, anders zaagt iemand anders de poten onder je stoel vandaan. Durf uit je comfort zone te komen - dat is een van de rode draden uit zijn keynote.

Meer van Inbound 2016

Op deze blog lees je de komende dagen meer nieuws over de sessies en keynotes tijdens Inbound 2016.

Janneke Scheepers

Janneke Scheepers

Janneke is online journaliste van origine en ontwikkelde zich tot allround content specialiste. Krijgt na ruim tien jaar in het vak nog altijd een kick van het schrijven en publiceren van webteksten. Specialiteiten: bloggen, SEO, WordPress, social media en e-mailmarketing. Janneke heeft een wielerblog waarop ze haar passie voor wielrennen en schrijven combineert.