Een van de sleutelwoorden bij Inbound is ... content. Aan welke voorwaarden moet content bijvoorbeeld voldoen om van een occiasionele bezoeker een strak geprofileerde lead te maken?
Content is de benzine die elke Inbound-motor doet draaien. Goede content is relevant, heeft persoonlijkheid, beloont en is geschreven op maat van je prospecten. Goede, relevante verhalen brengen potentiële klanten naar je site, waar je ze in het koopproces binnentrekt, en leiden hen naar het volgende stadium van die funnel.
De weg naar geloofwaardige, goede content start met het definiëren van Buying Personas en de Buyers Journey. Het posten van een resem willekeurige blogs gaat jouw business niet op de (juiste) kaart zetten. Zo werkt het niet. Jouw content moet de prangende vragen en problemen van je (potentiële) klanten beantwoorden. Dat kan via blogartikels, video’s, ... Maar jouw content wordt enkel relevant als hij op maat is geschreven van je ideale koper – je Buyer Persona.
Creëer content die customer centric en relevant is voor je ideale kopers. Content is een geweldige manier om een vertrouwensrelatie op te bouwen met je doelgroep. Maar hou vooral je einddoel voor ogen: zorg dat jouw content je prospecten door jouw Sales Funnel leidt.
Maak content die converteert, of, zoals Jay Baer het zegt: “Content helps achieve business objectives, not content objectives.”
Het maken van waardevolle, relevante kwaliteitscontent op een continue basis? Dat vraagt focus, tijd en energie. De kennis, die zit in jouw bedrijf. Laat daar geen twijfel over bestaan. Maar hoe de content gemaakt wordt, daar kan je vaak een helpende hand bij gebruiken. Wij, bij leadstreet, hebben meer dan 40 jaar uitgeefervaring, en voorzien jouw content graag van de hulp van een contentpartner voor het schrijven, een (native) eindredactie of bijvoorbeeld SEO-optimalisatie.
Map zelf je content uit op deze downloadbare template en ontdek waar de gaten zitten in jouw contentstrategie.
Als content agency werken we regelmatig samen met leadstreet om Inbound strategieën voor gezamenlijke klanten in HubSpot te ontwikkelen en implementeren. De ervaring leert ons dat ze terecht het toonaangevende HubSpot-agency in België worden genoemd. Hun combinatie van diepe, technische expertise en solide strategisch inzicht is een perfecte aanvulling op onze diensten. Vanwege de no-nonsense aanpak van leadstreet en snelle, transparante communicatie, zijn ze een geprefereerde partner waar we zonder aarzeling een beroep op kunnen doen. Succesvolle projecten voor merken zoals VELUX en Actiris spreken voor zichzelf. We zijn blij om leadstreet aan te bevelen aan iedereen die grote sprongen vooruit wil zetten met content en inbound marketing.
Goede content doet goed. Goede content doet de bezoeker niet boos voelen of verward. Goede content misleidt niet, maar educeert. Is waardevol voor de lezer en zorgt voor engagement.
Want dat is de Inboundstrategie: door waardevol en behulpzaam te zijn, educeer en kwalificeer je mensen. Je krijgt net waardevolle prospects omdat ze je vertrouwen en omdat ze door hun contentkeuzes hebben gekwalificeerd.
Klik een van onderstaande topics aan:
HubSpot. Done Right. leadstreet is een internationaal team van HubSpot-experten. Diamond HubSpot Partner. Met meer dan 400+ HubSpot implementaties kunnen we je helpen HubSpot ten volle te gebruiken, je website te optimaliseren, of een nieuwe HubSpot website te bouwen.
VOLG ONS
Kantoor België
RPR Gent, afdeling Gent
Mail: inbound@leadstreet.be
Tel: 0479/98.12.90, 0486/07.00.92
leadstreet respecteert je
privacy
Algemene voorwaarden
Cookieverklaring
Pas je cookies aan