Content: een strategische rol

Een van de sleutelwoorden bij Inbound is ... content. Aan welke voorwaarden moet content bijvoorbeeld voldoen om van een occiasionele bezoeker een strak geprofileerde lead te maken?

Doe de test: hoe scoort jouw contentfunnel?

Content heeft een strategische rol binnen Inbound Marketing

Content is de benzine die elke Inbound-motor doet draaien. Goede content is relevant, heeft persoonlijkheid, beloont en is geschreven op maat van je prospecten. Goede, relevante verhalen brengen potentiële klanten naar je site, waar je ze in het koopproces binnentrekt, en leiden hen naar het volgende stadium van die funnel.

Download nu jouw Content / Inbound Funnel-template

Map zelf je content uit op deze downloadbare template en ontdek waar de gaten zitten in jouw contentstrategie.

Download nu de Inbound Funnel

De contentmatrix

Bij elke fase van de Buyers Journey vraagt de prospect om unieke content. Door het proces op te splitsen in verschillende fases, kan je elke prospect benaderen gebaseerd op zijn positie in de cyclus. Zo kunnen we hen de juiste content aanbieden en hen volgen doorheen de cyclus. Wanneer de lead klaar is om een aankoop te verrichten, kunnen we tijdig onze salesafdeling inschakelen.
inbound-funnel-leadstreet-1
Download the Inbound Funnel

Contentpartners waar wij graag mee werken

Meer over content?

Goede content doet goed. Goede content doet de bezoeker niet boos voelen of verward. Goede content misleidt niet, maar educeert. Is waardevol voor de lezer en zorgt voor engagement. 

Want dat is de Inboundstrategie: door waardevol en behulpzaam te zijn, educeer en kwalificeer je mensen. Je krijgt net waardevolle prospects omdat ze je vertrouwen en omdat ze door hun contentkeuzes hebben gekwalificeerd.

Klik een van onderstaande topics aan: