Inspiratie voor inbound marketing & marketing automation.

Waarom je social media buttons moet (!) hebben op je blogpagina

Geschreven door Johan Vandecasteele | 7 juli 2015

Vandaag was ik aan het praten met iemand uit de -laten we het- breed financiëlige wereld noemen. Bij een vergelijking van hun site evalueerden we ook die van de concullega's. Bij een van die sites waren er geen social media buttons op hun blogposts te vinden. En dat ... levert instant knipperende alarmlichten op ten huize leadstreet.

Waarom social icons belangrijk zijn op jouw blogpagina’s? Lees maar even verder.

1. Sociaal delen = extra distributie

Mensen die jouw blogpost delen, geven aan hun volgers aan dat jouw post waardevol is, en dus het lezen waard. Voor jou niet alleen een extra doelgroep, maar ook een persoonlijke aanbeveling. What’s not to like?

2. Sociaal delen = goed voor SEO

Een van de (vele) zaken waar Google van houdt, is social sharing. De redenering er achter is dat Google het waardevol ziet dat iemand een post wil delen aan zijn of haar publiek. Die post moet wel de moeite waard zijn, en dus plaatst Google die hoger in zijn resultaten.

3. Social proof: volk trekt volk

Waar ga jij binnen? In een restaurant dat vol zit, en waar zelfs een wachtrij voor de deur staat? Of kies je voor het volledig lege restaurant? Juist. Als je een blogpost ziet die volop gedeeld wordt, dan moet die wel goed zijn. En die moet jij dus ook lezen. En delen :-)

4. Sociaal delen kwalificeert

Wie jouw blogpost deelt via een share button, bekijkt jou als een betrouwbare bron. Dat signaal kan belangrijk zijn in jouw lead nurturing traject en/of voor je salesteam.

Conclusie

Natuurlijk blog jij op je site. Je begrijpt immers dat consumenten vandaag zelf het initiatief nemen om een product of dienst te kopen. Hun tocht begint vaak met een eerste zoekopdracht in Google. En daar geef jij met jouw blogpost graag een passend antwoord op.

Op die blogpagina zorg jij uiteraard voor social media buttons. Die social icons leveren je niet alleen extra trafiek en SEO-bonuspunten, maar geven je ook interessante input voor je salesteam.